Wednesday, October 19, 2011

~ 3D 4D ULTRASOUND SCAN ~


Salam sume....arinie saya nk share N3 pasal ultrasound.....dh lama teruja nk wat scan 4D nie....tp kene tggulah waktu yg sesuai untuk scan kan....masuk 26w - 35w sesuai klau dh lebih dr tu agak susah pula doc nk scan....so selama nie saya byk wat servey tempat untuk scan 4D, klau ikutkan nk scan biasa saja tapi Laling tetap nk wat 4D....ade info yg saya dpt bleh wat kt Vision College kt Kelana Jaya....sekitar Ampang Point pon ade....caj yg dikenekan pula sekitar RM 90 - RM 100...siap dpt CD & print out lagi....tp saya survey lagi kt pesbuk ade antara rakan pesbuk saya yg suggestkan wat kt Klinik Family Dr Wan Kamariah....kt Taman Setiawangsa....xjauh dr Sekinchan ikan bakar...dpn tu jerk....so pg td saya pergilah....sampai saja sana, mak aii ramainyer org mase tu baru kol 11.45am...so saya ambik no dpt no 37....kene tggu dlm 1 jam lebih coz untuk scan ade 4 org lagi....huhuhu....lamanyer nk tggu tp xper xcited sgt so sanggup tggu lama2....
 Sementara nk tggu tu saya bwk ank dara saya main playland xjauh dr klinik tu....kebetulan ade pula org jual cendol & rojak mee....so apalagi ...hehehe saya pon ajak Laling mkn rojak....dh lama xmkn rojak.....saya mkn rojak mee & cendol pulut....sedapppppnyerrrrrr......kuah rojak sedap sampai licin saya & Laling makan.....hehehehe.....kiter layan jab heh pic nie....





lepas mkn perut pon dh kenyang...saya tgk jam pon dh dekat kol 1.15pm...so gerak balik pegi klinik td....dekat jerk jalan kaki.....sampai klinik saya tgk no dh 36 so lepas nie turn saya lah....lama juga tggu dekat 1/2 jam....kemudian turn saya pula....doc nyer very freindly....rase cam kenal lama lak.....hehehe.....mula2 doc scan tgk jantung baby, alhamdulillah doc ckp so far jantung baby ok....pastu doc pon scan 4D....seronoknyer dpt tgk baby ngan lebih jelas lagi....Laling pon teruja...serta merta perasaan xsabar tu dtg.....hehehe....dr iras2 mcm muka ank dara saya nie...doc ckp baby ok aktif sgt sampai doc pon susah nk capture pic die....hehehe.....baby pon dh berat 1.1kg.....doc ckp baby saya xtergolong dlm big baby.....yerlah dh genetik nyer comei2 belaka.....hihihi......kedudukan uri pon jauh dr rahim...alhamdulillah cume 28w nie kepala baby masih di kedududkan atas....xper nnti baby pusing tau.....dr amatan Dr.....maybe saya dpt lagi ank perempuan....huhuhu....xperlah janji baby sihat tau....ayah & ummi xkisah boboy ke gigirl....asalkan sume selamat......Amin.....hampir 45 minit doc scan....mmg saya & Laling amat puashati....berbaloi rasenyer dtg dr jauh....caj pon xmahal untuk scan 4D hanya RM 83 siap dpt 1 CD & printout 4D.....sorry yer pic 4D saya xdpt nk attach skali coz untuk privasi saya.....hehehehe....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...