Wednesday, October 12, 2011

~ KARIPAP DAGING BERSAYUR ~




Salam sume......penatnyer saya arinie......arinie appoiment KK...biase ler monthly checkup....kali nie check tuk 27weeks....appmnt kol 10am tp 9.30am saya dh ambik no......hehehe...cpt cket blk kan...dap dup ape lah nasib saya arinie agaknyer...teka2...biase ler HB saya ade penurunan, tekanan darah ok....yg xbestnyerrr berat naik lagi!!!!!!!!.......huhhuhu....berat naik 3kg lak bln nie.....last month 4kg....adooaiiii...nurse dh suh diet cket....camno tu!!!!......xper lah kiter tggal dlu ttg berat saya nie yer.....minum ptg saya wat karipap inti daging + sayur....dh nurse suh mkn sayur...abis sume saya campur sayur....hehehee......resepi asal bleh klik cnie yer....resepi asal.....jom kiter tgk resepi jom....

~ KARIPAP DAGING BERSAYUR ~
20 - 23 bji

BHN2 :
- 1/2 btg lobak merah ( potong dadu )
- 1 bji kentang ( potong dadu )
- 1 labu bwg besar ( potong dadu )
- 1/2 cwn daging kisar
- 1 - 1 1/2 sdu besar rempah kari
- 2 ulas bwg putih ( potong dadu /cincang )
- garam, gula
- cket asam keping
- minyak

CARA MEMBUAT :
- pnaskan minyak, gorengkan kentang & lobak hingga empuk. kemudian angkat & toskan.
- kuali yg sama tumiskan bwg besar & bwg putih. masak hingga naik bau.
- masukkn rempah kari & daging. kacau sekejab, masukkn kentang & lobak td.
- kemudian masukkn garam, gula, asam keping & perasa.
- bila rasa dh ok bleh tutup api.... 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...