Saturday, September 10, 2011

~ SARDIN PUFF ~


Salam sume.....pagi2 dh nk masukkn N3 ek.....hehehe....ikut mase free kiter ler...kdg2 cpt...kdg2 lambat...kdg2 sampai berhari2 senyap jerk blog saya nie kan.....kt umah nie cuaca mendung jerk maybe nk ujan tp jab ade matahari....jab mendung.....jemur bju nie konpem xkering tau.....saya bru blk dr membayo maintenance umh nie.....bese ler bila dh dok umh xjejak tanah nie mmg segala mcm bil kene bayo kan....kita redha.....kite redha ....hehehe.....arinie saya nk masukkn N3 resepi sardin puff nie....senang jerk nk membuatnyer.....klau ade lebih lauk sardin semlm jgn buang....panaskn blk kemudian blehlah wat sardin puff nie tp yg penting kulit puff kene ader.....hehehe....jom tgk resepi jom....

~ SARDIN PUFF ~
2 - 3 org

BHN2 :
- 4 kpg kulit puff pastry ( saya guna brand kawan )
- 2 ekor ikan sardin yg telah dimasak serta kuahnyer cket ( klau lom msak kene msak dlulah nk sedap )
- 1 bji telur
- garfu

CARA MEMBUAT :
- lecekkn ikan sardin serta kuahnyer. lecek hingga sardin hancur.
- ambik 1 kpg kulit puff kemudian ambik 1 sdu besar sardin & letakkn di atas kulit puff td.
- kemudian lipat 2. selepas tu ambik garfu tekan2 kan dikeliling kulit puff yg telah dilipat 2 tadi.
- pukul cket telur kemudian blehlah sapukan pada atas puff sardin.
- pnaskn oven 10 minit selama 200'c.
- bila oven dh panas bleh lah dibakar sardin puff nie dgn suhu 200'c selama 20 minit @ keperangan.



nielah kulit puff yg saya guna...size kecil jerk....saya beli kt Giant . harga dlm RM4 lebih...ade 10 kpg.....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...